A weboldal konverziója: Mérd, hogy javíthasd

weboldal konverziója

A weboldal konverziója azt jelenti, hogy a weboldalra érkező látogató megteszi azt a cselekvést, amire ösztönözzük. Ez lehet regisztráció, feliratkozás, vásárlás, ajánlatkérés. Vagyis ha te weboldalkészítőt keresel, közben rátalálsz a honlapomra, és felveszed velem a kapcsolatot, az a konverzió. A konverziómérés célja, hogy növeljük a weboldal hatékonyságát, ezzel együtt azt is, hogy a készítésbe belefektetett idő és pénz hogyan térül meg. A konverziós folyamatot folyamatosan lehet optimalizálni, így egyre sikeresebb lehet a honlapod.

A konverzió növelésének első lépése az, hogy elemezd a weboldal analitikai adatait. Meg kell értened a felhasználók viselkedését, azaz hogy hogyan navigálnak az oldaladon, milyen tartalmak vonzzák őket leginkább, és melyek azok a pontok, ahol esetleg elhagyják az oldalad. Ezen információk felhasználásával lehetőséged nyílik arra, hogy finomhangold a tartalmat, így növeld a felhasználói élményt, ennek következtében pedig a konverziós rátákat is.

A konverzió optimalizálása során fontos, hogy a célközönség igényeinek megfelelő tartalom várja őket a honlapodon, valamint az is, hogy egyértelmű és hatékony utasításokkal irányítsd őket, hogy mit csináljanak következő lépésként (pl. vedd fel velem a kapcsolatot). Az egyszerű és egyértelmű megfogalmazás segíti a látogatókat a döntésben. A/B teszteléssel tudod próbálgatni, hogy milyen megoldások működnek a legjobban nálad, és milyen változtatás okozza a konverziók számának emelkedését.

A weboldal konverziója – Az alapok


A weboldal konverziója azt jelenti, hogy a látogatókat cselekvésre ösztönzi a weboldal, aminek következtében a látogatók vásárlókká vagy érdeklődőkké válnak. A konverziós arányok elemzése segít, hogy jobban teljesítsen a weboldalad.


Konverziós arányok és jelentőségük


A konverziós arány azon látogatók százalékos arányát jelenti, akik elvégzik a kívánt cselekvést a honlapodon. Például ha 100 látogatóból 5 vásárol, akkor 5% a konverziós arány. A magas konverziós arány azt jelzi, hogy a weboldalad hatékony, és képes cselekvésre ösztönözni a látogatókat.


Hogyan számold ki a konverziós arányt?

      • Nézd meg az összes konverzió számát.

      • Oszd el a konverziók számát a weboldallátogatások számával.

      • Szorozd meg az eredményt százzal, a százalékos arány meghatározásához.


    A konverzió mérésének módszerei


    A konverzió mérésére több módszer létezik, de talán a legelterjedtebb a Google Analytics használata. Ez az ingyenes eszköz részletes adatokat szolgáltat a weboldal forgalmáról és a felhasználói interakciókról, aminek révén figyelemmel tudod kísérni és optimalizálni tudod a konverziós arányokat.


    A következő lépéseken kell végigmenned a konverzió méréséhez a Google Analytics használatával:

       

        1. Telepítsd a követőkódot a weboldaladra.

        1. Hozz létre célokat vagy konverziós eseményeket a Google Analyticsben.

        1. Figyeld a jelentéseket, és nézd meg, mik azok a területek, amiken változtatnod kellene.

        1. A/B teszteléssel mérheted, hogy a változtatások hogyan befolyásolják a konverziós arányt.


      Konverzióoptimalizálási stratégiák


      A konverzió növelése érdekében fontos, hogy értsd a célközönségedet, és tudd, hogy pontosan mit keresnek az oldaladon. Ha például webáruházad van, és a termékoldalakra beteszel 1-1 képet a termékről, mellé bemásolod a gyártói leírást, vagy még annak a helyét is üresen hagyod, akkor alacsonyabb konverziót fogsz elérni, mint ha egyedi kép és egyedi termékleírás várná a látogatóidat. Mert ők információt is keresnek a termékről, nem csupán a képet róla. Ezt jelenti tehát az, hogy tudod, milyen információra van szükségük. Természetesen minél konkrétabb ismereted van a látogatóid igényeiről, annál sikeresebben tudod rájuk szabni az oldaladat.


      Mi az az A/B tesztelés, és hogyan tudsz optimalizálni a segítségével?


      Az A/B tesztelés során két változatot készíts a weboldalad egy-egy eleméből, hogy megtudd, melyik teljesít jobban. Készíts egy táblázatot, ami nyomon követi a változtatásokat, és ebből már látni fogod, melyik verziónál magasabb a konverziós arány.


      A következő táblázatban egy példát látsz arra, hogyan tudsz A/B tesztet csinálni. Az első sorban a gomb színét cseréljük kékről zöldre. Látható, hogy a kék gomb esetében a konverziós arány 2,8% volt, míg a zöld verzióé csupán 1,8%. Ha a 2,8%-ot tovább szeretnéd javítani, akkor érdemes a tesztet zöld helyett egy másik színnel megismételned.


      A következő sorban a rövid címsort cseréltük hosszúra, ami láthatóan jó döntés volt, hiszen 0,4%-ot javult a konverzió. Ebben az esetben nem kérdés, hogy érdemes lecserélni a rövid címünket a hosszúra.

      Elem Változat A Változat B Konverziós arány A Konverziós arány B
      Gomb színe Kék Zöld Kék (2,8%) Zöld (1,8%)
      Címsor Rövid Hosszú Rövid (2,5%) Hosszú (2,9%)


      A tesztelés tehát megmutatja, mely elemek milyen módosítása javíthat a felhasználói élményen, és melyik változat segíti elő jobban a konverzió növelését.


      Ismerd a célközönségedet!


      A sikeres konverzióoptimalizálás kulcsa a célközönség pontos ismerete. Végezz piackutatást és elemzéseket, hogy megértsd, kik azok a látogatók, akik valóban vásárlókká válhatnak. Rájuk érdemes céloznod. A célközönség meghatározásában az alábbiak segíthetnek:

          • Demográfiai adatok: kor, nem, földrajzi elhelyezkedés.

          • Viselkedési minták: milyen oldalakat látogatnak meg leggyakrabban, milyen termékeket néznek meg stb.


        Ha ezeket tudod, akkor már könnyebb finomítanod az üzenetedet, így növelve a konverzió esélyét.


        A felhasználói élmény kialakítása


        A weboldaladnak képesnek kell lennie arra, hogy olyan felhasználói élményt nyújtson a látogatók számára, ami az oldalon tartja őket, míg eljutnak addig a tevékenységig, amit vársz tőlük. Az alábbiak segíthetnek ebben:

            • Tartalomajánló: Ajánlj a látogatóknak termékeket vagy cikkeket, amik érdekelhetik őket.

            • Interaktív elemek: Felugró ablakok és chatbot-szolgáltatások is támogathatják a folyamatot.


          Ezek a módszerek segítenek az elkötelezettséget növelni és a weboldalad hatékonyságát maximalizálni.


          Mérés, elemzés és javítás


          A weboldal konverziós ráta növelése érdekében az adatelemzés és a konverziókövetés kulcsfontosságú. Ezeken a területeken való kitartó figyelem lehetővé teszi a pontosabb célzást és a hatékonyabb stratégiák alkalmazását.


          A konverziós arány javítása adatelemzéssel


          A konverzióoptimalizálás középpontjában az áll, hogy megértsd, mi motiválja a látogatókat a weboldaladon. A forgalom elemzésével azonosíthatod a magas konverziós rátával rendelkező aloldalakat, és növelheted azok hatékonyságát. A visszafordulási arány és az átlagos oldalon töltött idő vizsgálatával megtalálhatod azokat az aloldalaidat, ahol a felhasználói élményen javítani kell.


          Az adatelemzés során a következőket érdemes figyelned:

              • Forgalmi források: Nézd meg, hogy a látogatóid honnan érkeznek a honlapodra.

              • Viselkedés: Elemezd, hogy milyen tevékenységet végeznek az oldalon.

              • Konverzió: Azonosítsd, mely tényezők eredményezik a jó konverziót.


            Az adatokat időszakonként elemezve folyamatosan tudod javítani az oldalad teljesítményét.


            Mérőkódok elhelyezése és a konverziókövetés fontossága


            A konverziókövetés lényege, hogy mérőkódok segítségével nyomon követheted az egyes marketingtevékenységek hatékonyságát. A mérőkódok pontos adatokat szolgáltatnak a konverziókról, lehetővé téve a marketingkampányok finomhangolását.


            A te honlapodra be van már kötve a Google Analytics, hogy segítse a weboldal konverziójának mérését? Ha nem, és szeretnéd szakértőre bízni, kattints, és segítek.

            Ha tetszett a cikk, oszd meg az ismerőseiddel is!

            Hasonló cikkek

            korrektúra árak

            Korrektúra árak és szolgáltatások

            1. Mire jó a korrektúra? A korrektúra az a folyamat, amikor valaki átnézi a szövegeket, hogy kijavítsa az esetleges helyesírási, nyelvtani és stilisztikai hibákat. Ez különösen fontos akkor, ha egy vállalkozás próbálja elérni a potenciális ügyfeleit. Gondolj csak egy weboldalra,

            Tovább olvasom »