A weboldal konverziója: Mérd, hogy javíthasd

weboldal konverziója

A weboldal konverziója azt jelenti, hogy a weboldalra érkező látogató megteszi azt a cselekvést, amire ösztönözzük. Ez lehet regisztráció, feliratkozás, vásárlás, ajánlatkérés. Vagyis ha te weboldalkészítőt keresel, közben rátalálsz a honlapomra, és felveszed velem a kapcsolatot, az a konverzió. A konverziómérés célja, hogy növeljük a weboldal hatékonyságát, ezzel együtt azt is, hogy a készítésbe belefektetett idő és pénz hogyan térül meg. A konverziós folyamatot folyamatosan lehet optimalizálni, így egyre sikeresebb lehet a honlapod.

A konverzió növelésének első lépése az, hogy elemezd a weboldal analitikai adatait. Ezt megteheted te magad is, de ha szakértő segítségre van szükséged, kérhetsz weboldal auditot is. Meg kell értened a felhasználók viselkedését, azaz hogy hogyan navigálnak az oldaladon, milyen tartalmak vonzzák őket leginkább, és melyek azok a pontok, ahol esetleg elhagyják az oldalad. Ezen információk felhasználásával lehetőséged nyílik arra, hogy finomhangold a tartalmat, így növeld a felhasználói élményt, ennek következtében pedig a konverziós rátákat is.

benila weboldalkészítés banner

A konverzió optimalizálása során fontos, hogy a célközönség igényeinek megfelelő tartalom várja őket a honlapodon, valamint az is, hogy egyértelmű és hatékony utasításokkal irányítsd őket, hogy mit csináljanak következő lépésként (pl. vedd fel velem a kapcsolatot). Az egyszerű és egyértelmű megfogalmazás segíti a látogatókat a döntésben. A/B teszteléssel tudod próbálgatni, hogy milyen megoldások működnek a legjobban nálad, és milyen változtatás okozza a konverziók számának emelkedését.

A weboldal konverziója – Az alapok

A weboldal konverziója azt jelenti, hogy a látogatókat cselekvésre ösztönzi a weboldal, aminek következtében a látogatók vásárlókká vagy érdeklődőkké válnak. A konverziós arányok elemzése segít, hogy jobban teljesítsen a weboldalad.

Konverziós arányok és jelentőségük

A konverziós arány azon látogatók százalékos arányát jelenti, akik elvégzik a kívánt cselekvést a honlapodon. Például ha 100 látogatóból 5 vásárol, akkor 5% a konverziós arány. A magas konverziós arány azt jelzi, hogy a weboldalad hatékony, és képes cselekvésre ösztönözni a látogatókat.

Hogyan számold ki a konverziós arányt?

A konverzió mérésének módszerei

A konverzió mérésére több módszer létezik, de talán a legelterjedtebb a Google Analytics használata. Ez az ingyenes eszköz részletes adatokat szolgáltat a weboldal forgalmáról és a felhasználói interakciókról, aminek révén figyelemmel tudod kísérni és optimalizálni tudod a konverziós arányokat.

A következő lépéseken kell végigmenned a konverzió méréséhez a Google Analytics használatával:

Konverzióoptimalizálási stratégiák

A konverzió növelése érdekében fontos, hogy értsd a célközönségedet, és tudd, hogy pontosan mit keresnek az oldaladon. Ha például webáruházad van, és a termékoldalakra beteszel 1-1 képet a termékről, mellé bemásolod a gyártói leírást, vagy még annak a helyét is üresen hagyod, akkor alacsonyabb konverziót fogsz elérni, mint ha egyedi kép és egyedi termékleírás várná a látogatóidat. Mert ők információt is keresnek a termékről, nem csupán a képet róla. Ezt jelenti tehát az, hogy tudod, milyen információra van szükségük. Természetesen minél konkrétabb ismereted van a látogatóid igényeiről, annál sikeresebben tudod rájuk szabni az oldaladat.

Mi az az A/B tesztelés, és hogyan tudsz optimalizálni a segítségével?

Az A/B tesztelés során két változatot készíts a weboldalad egy-egy eleméből, hogy megtudd, melyik teljesít jobban. Készíts egy táblázatot, ami nyomon követi a változtatásokat, és ebből már látni fogod, melyik verziónál magasabb a konverziós arány.

A következő táblázatban egy példát látsz arra, hogyan tudsz A/B tesztet csinálni. Az első sorban a gomb színét cseréljük kékről zöldre. Látható, hogy a kék gomb esetében a konverziós arány 2,8% volt, míg a zöld verzióé csupán 1,8%. Ha a 2,8%-ot tovább szeretnéd javítani, akkor érdemes a tesztet zöld helyett egy másik színnel megismételned.

A következő sorban a rövid címsort cseréltük hosszúra, ami láthatóan jó döntés volt, hiszen 0,4%-ot javult a konverzió. Ebben az esetben nem kérdés, hogy érdemes lecserélni a rövid címünket a hosszúra.

Elem Változat A Változat B Konverziós arány A Konverziós arány B
Gomb színe Kék Zöld Kék (2,8%) Zöld (1,8%)
Címsor Rövid Hosszú Rövid (2,5%) Hosszú (2,9%)

A tesztelés tehát megmutatja, mely elemek milyen módosítása javíthat a felhasználói élményen, és melyik változat segíti elő jobban a konverzió növelését.

Ismerd a célközönségedet!

A sikeres konverzióoptimalizálás kulcsa a célközönség pontos ismerete. Végezz piackutatást és elemzéseket, hogy megértsd, kik azok a látogatók, akik valóban vásárlókká válhatnak. Rájuk érdemes céloznod. A célközönség meghatározásában az alábbiak segíthetnek:

  •  

Ha ezeket tudod, akkor már könnyebb finomítanod az üzenetedet, így növelve a konverzió esélyét.

A felhasználói élmény kialakítása

A weboldaladnak képesnek kell lennie arra, hogy olyan felhasználói élményt nyújtson a látogatók számára, ami az oldalon tartja őket, míg eljutnak addig a tevékenységig, amit vársz tőlük. Az alábbiak segíthetnek ebben:

  •  


Ezek a módszerek segítenek az elkötelezettséget növelni és a weboldalad hatékonyságát maximalizálni.


Mérés, elemzés és javítás


A weboldal konverziós ráta növelése érdekében az adatelemzés és a konverziókövetés kulcsfontosságú. Ezeken a területeken való kitartó figyelem lehetővé teszi a pontosabb célzást és a hatékonyabb stratégiák alkalmazását.


A konverziós arány javítása adatelemzéssel


A konverzióoptimalizálás középpontjában az áll, hogy megértsd, mi motiválja a látogatókat a weboldaladon. A forgalom elemzésével azonosíthatod a magas konverziós rátával rendelkező aloldalakat, és növelheted azok hatékonyságát. A visszafordulási arány és az átlagos oldalon töltött idő vizsgálatával megtalálhatod azokat az aloldalaidat, ahol a felhasználói élményen javítani kell.


Az adatelemzés során a következőket érdemes figyelned:

    • Forgalmi források: Nézd meg, hogy a látogatóid honnan érkeznek a honlapodra.

    • Viselkedés: Elemezd, hogy milyen tevékenységet végeznek az oldalon.

    • Konverzió: Azonosítsd, mely tényezők eredményezik a jó konverziót.


Az adatokat időszakonként elemezve folyamatosan tudod javítani az oldalad teljesítményét.


Mérőkódok elhelyezése és a konverziókövetés fontossága


A konverziókövetés lényege, hogy mérőkódok segítségével nyomon követheted az egyes marketingtevékenységek hatékonyságát. A mérőkódok pontos adatokat szolgáltatnak a konverziókról, lehetővé téve a marketingkampányok finomhangolását.


A te honlapodra be van már kötve a Google Analytics, hogy segítse a weboldal konverziójának mérését? Ha nem, és szeretnéd szakértőre bízni, kattints, és segítek.

Ha tetszett a cikk, oszd meg az ismerőseiddel is!

Hasonló cikkek

Weboldal készítés árak

Weboldal készítés árak 2025

Mennyibe kerül egy weboldal? Ez az egyik első kérdés, amit egy vállalkozó feltesz, amikor online jelenlétben gondolkodik. És nem véletlenül – a weboldal készítés árai hatalmas szórást mutatnak. Találkozhatsz pár tízezer forintos „gyors megoldásokkal”, de hallhatsz több milliós fejlesztésekről is.

Tovább olvasom »
Benila webdesign

Ne maradj le a legújabb inspiráló tartalmakról!

Iratkozz fel a hírlevelemre, hogy értesülj a legjobb ajánlataimról és a legfrissebb bejegyzésekről!