Az ügyfél-elégedettség a vállalkozásod növekedésének a kulcsa

ügyfél-elégedettség

Ha vállalkozó vagy, biztosan tudod, hogy az üzletépítés nem csupán arról szól, hogy termékeket vagy szolgáltatásokat adsz el. Legalább ennyire fontos, hogy hogyan szerzed meg és tartod meg az ügyfeleidet. Az ügyfél-elégedettség az egyik legfontosabb dolog a vállalkozásod növekedéséhez. De mi is pontosan az ügyfél-elégedettség, és miért fontos?

1. Az ügyfél-elégedettség alapja: Ne csak szolgáltass, hanem élményt is nyújts!


Először is fontos megérteni, hogy az ügyfelek nem csupán a termékedet vagy szolgáltatásodat veszik meg. Ők valójában egy élményt vásárolnak. Egy szolgáltatás nem csak arról szól, hogy elvégzed a munkát, aminek lesz egy eredménye, hanem arról is, hogy milyen érzést kelt az ügyfélben a vásárlás folyamata, a kommunikáció, és hogy utána szeretne-e legközelebb is nálad vásárolni.

benila weboldalkészítés banner


A kérdés tehát nem az, hogy „Meg tudom csinálni?”, hanem az, hogy „Hogyan tudom még jobban csinálni?” A sikeres vállalkozók pontosan ezért folyamatosan dolgoznak azon, hogy olyan élményt nyújtsanak az ügyfeleiknek, ami miatt azok visszatérnek, és másoknak is őket ajánlják. Ők az ügyfél-elégedettséget nem extrának, hanem a siker alapjának tekintik.


2. Hogyan mérheted az ügyfél-elégedettséget?


Az ügyfél-elégedettség mérhető. És ha tudod, hogyan mérd, akkor pontosan láthatod, mi működik, és min kell javítanod. Az elégedett ügyfél visszajár, ajánl téged, és nemcsak vásárol, hanem értékes visszajelzést is ad.


Kérdőívek segítségével

A vásárlást vagy a szolgáltatás lezárását követően érdemes kiküldened egy kérdőívet az ügyfeleidnek. Kérdezd meg őket arról, hogy mi tetszett nekik, mi nem tetszett, és mi az, amin még javíthatnál. Ez egy nagyon egyszerű, mégis hatékony módszer, amivel pontos képet kapsz a szolgáltatásod erősségeiről és gyengeségeiről. Ha ezt rendszeresen csinálod, akkor nemcsak a problémákat fogod időben észrevenni, hanem a javulást is nyomon tudod követni.


A közösségi média felületeken

Az ügyfeleid nemcsak a saját környezetükben beszélhetnek rólad, hanem a közösségimédia-felületeken is. Ezt érdemes is kihasználnod, és értékelést kérned tőlük akár az általad használt közösségimédia-oldalakra, akár a Google Cégemre.


Személyes beszélgetés során

A legtöbb információhoz azonban akkor jutsz, ha személyesen kérdezed meg őket. Ez értelemszerűen időigényesebb, és egy több ezer termékes webshop esetében például nem is kivitelezhető, de ha szolgáltató vállalkozásod van, ahol személyesen is kapcsolódtok az ügyfelekkel, akkor nagyon ajánlom.

 

3. Az elégedett ügyfél a legjobb reklám


Nem titok, hogy a legjobb reklám az, amikor az ügyfeleid saját maguk ajánlanak téged. Az ügyfél elégedettsége tehát közvetlenül összefügg azzal, hogy mennyi ajánlásra tehetsz szert. Az elégedett ügyfél nemcsak visszatér, hanem át is adja a vállalkozásod hírét azoknak az ismerőseinek, akik szintén a tiédhez hasonló szolgáltatást keresnek.

És az a legjobb, hogy a hirdetéssel ellentétben erre nem kell sokat költened. Ha az ügyfeleid elégedettek, akkor az ő ajánlásaikkal képes leszel folyamatosan új ügyfeleket szerezni. Azáltal lesz jó híred, hogy valódi értéket adsz az ügyfeleidnek.

 

4. Hogyan javíthatod az ügyfél-elégedettséget?


Az elégedettség nem egy állandó és nem egy automatikus dolog. Ha nem figyelsz a szolgáltatásod minőségére, akkor egyszer csak azon kaphatod magad, hogy az ügyfeleid már nem (annyira) elégedettek. Ezt úgy kerülheted el, ha folyamatosan próbálsz egyre jobb lenni. Adj többet, mint amit várnak, és a siker nem marad el.


A szolgáltatás fejlesztése

Ne ragadj le a megszokott szintnél! Folyamatosan keresd, hogy mi az, amiben fejlődhetsz. Lehet, hogy a kommunikációdon kell javítanod, esetleg a munkatempódon. Fontos, hogy figyeld a szakmai újításokat, és próbálj olyan új megoldásokat kínálni az ügyfeleidnek, amik még inkább megfelelnek az igényeiknek.


Legyél rugalmas!

A dolgot némileg nehezíti, hogy minden ügyfél más igényekkel érkezik hozzád. Lehet, hogy valakinek gyors megoldásra van szüksége, míg a másik ügyfél projektje hosszú ideig tartó tervezést igényel. Fontos, hogy rugalmasan állj hozzá a feladatokhoz és az igényekhez, mert ez kulcsfontosságú lehet az ügyfél-elégedettség növelésében.


Jó kommunikáció

A legfontosabb, hogy az ügyfelek mindig tudják, mi és miért történik. Ha valami változás van, értesítsd őket időben. A folyamatos kapcsolattartás és a gyors reagálás növeli az ügyfelek bizalmát. Ha nem csupán szolgáltatást, hanem kapcsolatot is építesz velük, akkor sokkal elégedettebbek lesznek, figyeld meg.

 

5. Ha elégedettek az ügyfeleid, kürtöld világgá!


Az ügyfél-elégedettség nemcsak a meglévő ügyfelek megtartásában segít, hanem az új ügyfelek megszerzésében is. Egyrészt úgy, hogy ajánlanak téged az ismerőseiknek, másrészt az elégedett ügyfelek visszajelzéseit felhasználhatod a weboldaladon, a közösségi médiában, ezáltal a hitelességed és a márkád is erősödik. (Előtte mindenképpen kérd ehhez a hozzájárulásukat!)

Ugye mennyivel bizalomgerjesztőbb egy landing oldal, ha nem csupán a vállalkozó dicséri magát és a termékét/szolgáltatását, hanem a korábbi ügyfelei ezt alá is tudják támasztani? Használd bátran ezeket a bizonyítékokat!


Az ügyfél-elégedettség építése folyamatos munka, de ha elég figyelmet fordítasz rá, az eredmény nem marad el. Ha pedig épp egy (új) weboldalra van szükséged, hogy világgá kürtölhesd, milyen szuper a vállalkozásod, ne habozz felvenni velem a kapcsolatot.

Ha tetszett a cikk, oszd meg az ismerőseiddel is!

Hasonló cikkek

Weboldal készítés árak

Weboldal készítés árak 2025

Mennyibe kerül egy weboldal? Ez az egyik első kérdés, amit egy vállalkozó feltesz, amikor online jelenlétben gondolkodik. És nem véletlenül – a weboldal készítés árai hatalmas szórást mutatnak. Találkozhatsz pár tízezer forintos „gyors megoldásokkal”, de hallhatsz több milliós fejlesztésekről is.

Tovább olvasom »
Benila webdesign

Ne maradj le a legújabb inspiráló tartalmakról!

Iratkozz fel a hírlevelemre, hogy értesülj a legjobb ajánlataimról és a legfrissebb bejegyzésekről!