Bemutatkozó weboldal – Így alakítsd ki

bemutatkozó weboldal

A bemutatkozó weboldal megmutatja a látogatóidnak, hogy mivel foglalkozik a vállalkozásod, és ki vagy Te. Attól függetlenül, hogy kisvállalkozásod van, vagy nagyobb céged, a weboldalad az, ahova az ügyfelek először ellátogatnak, ha utána akarnak nézni a tevékenységednek.

A bemutatkozó weboldal segít bizalmat építeni, és az érdeklődőkből vásárlókat csinálni. Egy jól megtervezett, informatív és esztétikus weboldal professzionalitást sugároz, és a szakértelmet. Ellenben egy amatőr módon elkészített oldal olyan képet fest rólad, hogy neked nem fontos a minőség, hiszen a saját honlapod készítésekor sem ez volt az elsődleges szempont.

 

Legyen hatásos a bemutatkozó szöveged!


A bemutatkozó szövegnek tömören és egyértelműen kell közvetítenie vállalkozásod értékeit és tevékenységét.


Fontos, hogy a kulcsfontosságú információkat az első bekezdésekben fogalmazd meg, mivel az olvasók gyakran csak átfutják a szöveget. Használj rövid mondatokat és egyszerű nyelvezetet, hogy minden ügyfél számára érthető legyen az üzeneted.

 

A bemutatkozó weboldal felépítése


A bemutatkozó weboldal, ahogy a neve is mutatja, azt a célt szolgálja, hogy az oda látogatók megismerhessenek téged és a tevékenységedet. Lehetsz zenész, fotós, coach vagy virtuális asszisztens, ha komolyan építed a vállalkozásodat, kell egy honlap, hogy igazán komolyan vegyenek. Nézzük meg, hogyan érdemes felépíteni egy bemutatkozó honlapot.


Főoldal / nyitóoldal / kezdőlap


A legtöbb látogató ide érkezik, ezért a főoldalnak figyelemfelkeltőnek és jól strukturáltnak kell lennie. Ez dönti el ugyanis, hogy kíváncsiak leszek-e a látogatók további tartalmakra az oldalon, vagy egyből megnyomják az x-et, és más szolgáltató után néznek. Fontos, hogy meghatározd, kiknek szól a weboldalad és mit kínál nekik, mert erre kell felépítened a szöveget és a vizuális elemeket.


Az oldalt úgy kell megtervezni, hogy tudd: honnan hova szeretnéd eljuttatni az olvasókat. Legyenek linkek, amik irányítják őket, és használj CTA-kat is.


Nem hiányozhatnak a kezdőlapról az elérhetőségeid, illetve a vállalkozásod rövid bemutatása (a te bemutatkozásod).


Szolgáltatások bemutatása


A bemutatkozó weboldal fontos része a szolgáltatások bemutatása, hiszen ezekből ismerhetik meg a látogatók, mivel foglalkozol pontosan. Ezeket a leírásokat látva fogják tudni eldönteni, hogy felveszik-e veled a kapcsolatot.


Például, ha fodrászszalonod van, akkor itt bemutathatod a hajvágást, a hajfestést, és a különféle speciális kezeléseket, mint a keratinos hajkezelés.
Tehetsz fel előtte-utána képeket is, illetve az áraidat is megjelenítheted.


Mindenképpen emeld ki a szolgáltatásaid előnyeit, hogy a látogatók tudják, miért érdemes téged választaniuk. Szerepeljenek itt az elérhetőségeid, ahol az ügyfelek könnyen kapcsolatba léphetnek veled, vagy legyen gomb a kapcsolati oldalra.


Rólam / rólunk oldal


A legtöbb ember nem szereti az arctalan vállalkozásokat. Érdekel minket, hogy kitől vásárolunk. Ki ő, honnan indult, hogyan jutott el oda, ahol most tart, milyen tapasztalatai vannak – ezeket lehet kifejteni a Rólam aloldalon. Tegyél fel magadról egy profi képet, ami bizalmat kelt a látogatóidban, és mutatkozz be az olvasóknak, emelj ki egy-egy személyes részletet is, hogy közelinek érezhessenek magukhoz. Domborítsd ki az erősségeidet és azt, hogy miben vagy egyedi, különleges.


Referenciák, ügyfélvélemények


Ha olyan szolgáltatásod van, amiben nagy szerepe van a vizuális megjelenésnek, például webdesigner vagy fotós, akkor érdemes egy aloldalt a referenciáidnak szentelned. Itt bemutathatod a korábbi munkáidat, a honlapod látogatói pedig ezek segítségével eldönthetik, hogy téged keresnek-e, látnak-e fantáziát az együttműködésben veled.


Ha nem ilyen jellegű a szolgáltatásod, mert mondjuk, pszichológusként dolgozol, akkor fotók helyett használd az ügyfeleid véleményét. Ezt teheted egyből a főoldalra vagy a szolgáltatásod bemutatásához is, ebben az esetben nincs szükséged egy külön aloldalra.


Kapcsolat


Ez az az oldal, ahova minden látogatót szeretnénk eljuttatni. Alapesetben a telefonszámodat, az e-mail-címedet és ha van fizikai boltod, akkor annak a címét legalább tartalmaznia kell. Ezek mellett használhatsz űrlapot, illetve Google-térképet is, hogy könnyebben odataláljanak hozzád.


Ha a közösségimédia-oldalaidat is megjeleníted a weboldaladon, esélyt adsz arra, hogy más felületeken is követni tudjanak téged az érdeklődőid: tudnak lájkolni a Facebookon vagy bekövetni az Instagramon.


Jogi dokumentumok


A GDPR-nak való megfelelés miatt vannak olyan dokumentumok, amiket kötelező jelleggel meg kell jelenítened az oldaladon. Ilyen az impresszum, az adatvédelmi tájékoztató, a sütitájékoztató és webshop esetében az ászf.

 

Márkaépítés és online hitelesség


A weboldal hatékony eszköz a márkaépítésben és a hitelesség növelésében. Egy jól kialakított weboldal profi benyomást kelt, és tükrözi a vállalkozásod arculatát. Használj egységes színvilágot, logót és jó minőségű képeket.


Az ügyfélvélemények és az esettanulmányok közzététele hozzájárulhat a hitelesség növeléséhez. Az emberek jobban bíznak az olyan vállalkozásokban, amelyek valós referenciákat mutatnak be, és azokban a szolgáltatókban, akik vállalják az arcukat.


Ezekkel az eszközökkel növelheted a hitelességedet:

  • Ügyfélvélemények
  • Esettanulmányok
  • Tanúsítványok bemutatása


Az ügyfélvéleményekről már írtam a korábbiakban, de hasonlóképpen használhatod az esettanulmányokat is. Ráadásul ha végigviszed az olvasót a munkafolyamataidon, ha betekintést engedsz neki a munkádba, akkor képet kap arról is, milyen a veled való együttműködés.


Bár vállalkozóként nem a papírjaid érdeklik elsősorban az embereket, mégis erősítheted a bizalmat azzal, ha megmutatod, milyen képzések segítettek hozzá a mostani tudásodhoz.

 

Reszponzív kialakítás


A reszponzív kialakítás a bemutatkozó weboldalak esetében is fontos szerepet kell hogy kapjon. Mivel az emberek túlnyomó része már mobileszközökről netezik, alapvető igény, hogy a weboldal igazodjon a különböző képernyőméretekhez.


A reszponzív design nem csupán praktikus, hanem javítja a felhasználói élményt is, mivel a felhasználók könnyebben navigálnak a weboldalon, akármilyen eszközt használnak.


Ha bemutatkozó weboldal készítésre van szükséged, nézd meg weboldalkészítés szolgáltatásomat!

Ha tetszett a cikk, oszd meg az ismerőseiddel is!

Hasonló cikkek

korrektúra árak

Korrektúra árak és szolgáltatások

1. Mire jó a korrektúra? A korrektúra az a folyamat, amikor valaki átnézi a szövegeket, hogy kijavítsa az esetleges helyesírási, nyelvtani és stilisztikai hibákat. Ez különösen fontos akkor, ha egy vállalkozás próbálja elérni a potenciális ügyfeleit. Gondolj csak egy weboldalra,

Tovább olvasom »