Bemutatkozó weboldal – Így alakítsd ki

bemutatkozó weboldal

A bemutatkozó weboldal megmutatja a látogatóidnak, hogy mivel foglalkozik a vállalkozásod, és ki vagy Te. Attól függetlenül, hogy kisvállalkozásod van, vagy nagyobb céged, a weboldalad az, ahova az ügyfelek először ellátogatnak, ha utána akarnak nézni a tevékenységednek.

A bemutatkozó weboldal segít bizalmat építeni, és az érdeklődőkből vásárlókat csinálni. Egy jól megtervezett, informatív és esztétikus weboldal professzionalitást sugároz, és a szakértelmet. Ellenben egy amatőr módon elkészített oldal olyan képet fest rólad, hogy neked nem fontos a minőség, hiszen a saját honlapod készítésekor sem ez volt az elsődleges szempont.

 

Legyen hatásos a bemutatkozó szöveged!


A bemutatkozó szövegnek tömören és egyértelműen kell közvetítenie vállalkozásod értékeit és tevékenységét.


Fontos, hogy a kulcsfontosságú információkat az első bekezdésekben fogalmazd meg, mivel az olvasók gyakran csak átfutják a szöveget. Használj rövid mondatokat és egyszerű nyelvezetet, hogy minden ügyfél számára érthető legyen az üzeneted.

 

A bemutatkozó weboldal felépítése


A bemutatkozó weboldal, ahogy a neve is mutatja, azt a célt szolgálja, hogy az oda látogatók megismerhessenek téged és a tevékenységedet. Lehetsz zenész, fotós, coach vagy virtuális asszisztens, ha komolyan építed a vállalkozásodat, kell egy honlap, hogy igazán komolyan vegyenek. Nézzük meg, hogyan érdemes felépíteni egy bemutatkozó honlapot.


Főoldal / nyitóoldal / kezdőlap


A legtöbb látogató ide érkezik, ezért a főoldalnak figyelemfelkeltőnek és jól strukturáltnak kell lennie. Ez dönti el ugyanis, hogy kíváncsiak leszek-e a látogatók további tartalmakra az oldalon, vagy egyből megnyomják az x-et, és más szolgáltató után néznek. Fontos, hogy meghatározd, kiknek szól a weboldalad és mit kínál nekik, mert erre kell felépítened a szöveget és a vizuális elemeket.


Az oldalt úgy kell megtervezni, hogy tudd: honnan hova szeretnéd eljuttatni az olvasókat. Legyenek linkek, amik irányítják őket, és használj CTA-kat is.


Nem hiányozhatnak a kezdőlapról az elérhetőségeid, illetve a vállalkozásod rövid bemutatása (a te bemutatkozásod).


Szolgáltatások bemutatása


A bemutatkozó weboldal fontos része a szolgáltatások bemutatása, hiszen ezekből ismerhetik meg a látogatók, mivel foglalkozol pontosan. Ezeket a leírásokat látva fogják tudni eldönteni, hogy felveszik-e veled a kapcsolatot.


Például, ha fodrászszalonod van, akkor itt bemutathatod a hajvágást, a hajfestést, és a különféle speciális kezeléseket, mint a keratinos hajkezelés.
Tehetsz fel előtte-utána képeket is, illetve az áraidat is megjelenítheted.


Mindenképpen emeld ki a szolgáltatásaid előnyeit, hogy a látogatók tudják, miért érdemes téged választaniuk. Szerepeljenek itt az elérhetőségeid, ahol az ügyfelek könnyen kapcsolatba léphetnek veled, vagy legyen gomb a kapcsolati oldalra.


Rólam / rólunk oldal


A legtöbb ember nem szereti az arctalan vállalkozásokat. Érdekel minket, hogy kitől vásárolunk. Ki ő, honnan indult, hogyan jutott el oda, ahol most tart, milyen tapasztalatai vannak – ezeket lehet kifejteni a Rólam aloldalon. Tegyél fel magadról egy profi képet, ami bizalmat kelt a látogatóidban, és mutatkozz be az olvasóknak, emelj ki egy-egy személyes részletet is, hogy közelinek érezhessenek magukhoz. Domborítsd ki az erősségeidet és azt, hogy miben vagy egyedi, különleges.


Referenciák, ügyfélvélemények


Ha olyan szolgáltatásod van, amiben nagy szerepe van a vizuális megjelenésnek, például webdesigner vagy fotós, akkor érdemes egy aloldalt a referenciáidnak szentelned. Itt bemutathatod a korábbi munkáidat, a honlapod látogatói pedig ezek segítségével eldönthetik, hogy téged keresnek-e, látnak-e fantáziát az együttműködésben veled.


Ha nem ilyen jellegű a szolgáltatásod, mert mondjuk, pszichológusként dolgozol, akkor fotók helyett használd az ügyfeleid véleményét. Ezt teheted egyből a főoldalra vagy a szolgáltatásod bemutatásához is, ebben az esetben nincs szükséged egy külön aloldalra.


Kapcsolat


Ez az az oldal, ahova minden látogatót szeretnénk eljuttatni. Alapesetben a telefonszámodat, az e-mail-címedet és ha van fizikai boltod, akkor annak a címét legalább tartalmaznia kell. Ezek mellett használhatsz űrlapot, illetve Google-térképet is, hogy könnyebben odataláljanak hozzád.


Ha a közösségimédia-oldalaidat is megjeleníted a weboldaladon, esélyt adsz arra, hogy más felületeken is követni tudjanak téged az érdeklődőid: tudnak lájkolni a Facebookon vagy bekövetni az Instagramon.


Jogi dokumentumok


A GDPR-nak való megfelelés miatt vannak olyan dokumentumok, amiket kötelező jelleggel meg kell jelenítened az oldaladon. Ilyen az impresszum, az adatvédelmi tájékoztató, a sütitájékoztató és webshop esetében az ászf.

 

Márkaépítés és online hitelesség


A weboldal hatékony eszköz a márkaépítésben és a hitelesség növelésében. Egy jól kialakított weboldal profi benyomást kelt, és tükrözi a vállalkozásod arculatát. Használj egységes színvilágot, logót és jó minőségű képeket.


Az ügyfélvélemények és az esettanulmányok közzététele hozzájárulhat a hitelesség növeléséhez. Az emberek jobban bíznak az olyan vállalkozásokban, amelyek valós referenciákat mutatnak be, és azokban a szolgáltatókban, akik vállalják az arcukat.


Ezekkel az eszközökkel növelheted a hitelességedet:

  • Ügyfélvélemények
  • Esettanulmányok
  • Tanúsítványok bemutatása


Az ügyfélvéleményekről már írtam a korábbiakban, de hasonlóképpen használhatod az esettanulmányokat is. Ráadásul ha végigviszed az olvasót a munkafolyamataidon, ha betekintést engedsz neki a munkádba, akkor képet kap arról is, milyen a veled való együttműködés.


Bár vállalkozóként nem a papírjaid érdeklik elsősorban az embereket, mégis erősítheted a bizalmat azzal, ha megmutatod, milyen képzések segítettek hozzá a mostani tudásodhoz.

 

Reszponzív kialakítás


A reszponzív kialakítás a bemutatkozó weboldalak esetében is fontos szerepet kell hogy kapjon. Mivel az emberek túlnyomó része már mobileszközökről netezik, alapvető igény, hogy a weboldal igazodjon a különböző képernyőméretekhez.


A reszponzív design nem csupán praktikus, hanem javítja a felhasználói élményt is, mivel a felhasználók könnyebben navigálnak a weboldalon, akármilyen eszközt használnak.


Ha bemutatkozó weboldal készítésre van szükséged, nézd meg weboldalkészítés szolgáltatásomat!

Ha tetszett a cikk, oszd meg az ismerőseiddel is!

Hasonló cikkek

Weboldal készítés árak

Weboldal készítés árak 2025

Mennyibe kerül egy weboldal? Ez az egyik első kérdés, amit egy vállalkozó feltesz, amikor online jelenlétben gondolkodik. És nem véletlenül – a weboldal készítés árai hatalmas szórást mutatnak. Találkozhatsz pár tízezer forintos „gyors megoldásokkal”, de hallhatsz több milliós fejlesztésekről is.

Tovább olvasom »
Benila webdesign

Ne maradj le a legújabb inspiráló tartalmakról!

Iratkozz fel a hírlevelemre, hogy értesülj a legjobb ajánlataimról és a legfrissebb bejegyzésekről!