A WordPress blog készítés egyszerűbb, mint gondolnád. A WordPress egy olyan platform, ami lehetővé teszi, hogy könnyedén létrehozd és kezelhesd a blogodat. Mivel nagyon egyszerűen testre szabható, ezért ideális választás akkor is, ha még csak ismerkedsz a felülettel, de tapasztalt felhasználóknak is jó választás.
Egyszerűen el tudod készíteni a tartalmaidat, és egy kattintással publikálhatod is őket. A WordPresshez számos SEO bővítmény közül is választhatsz, amik pedig abban segítenek, hogy a blogod kiemelkedjen a találati listán. Egy WordPress blog segítségével gyorsan elérheted a célközönségedet és növelheted a weboldalad látogatottságát.
Emellett könnyen beillesztheted a közösségi média ikonokat, az analitikai eszközöket, kezelheted a hozzászólásokat, és sok más funkció is van, amik segítenek abban, hogy minél több embert elérj. Az egységes és profi megjelenés garantált, hiszen rengeteg sablon közül választhatsz.
A WordPress blog készítés lépései
A bevezetőben láthattad, mit érhetsz el egy WordPress bloggal. Most azt nézzük végig, hogy az ötlet és az elhatározás megszületése után miket kell tenned, ha blogot szeretnél indítani.
1. lépés: A domainnév és a tárhely kiválasztása
A megfelelő domainnév és tárhelyszolgáltató kiválasztása az első lépés egy sikeres WordPress blog készítéséhez.
A domain név az oldalad internetes címe, az én esetemben benila.hu. Amikor választasz, törekedj arra, hogy lehetőleg egy rövid, könnyen megjegyezhető és egyedi legyen. Ezt követően ellenőrizd a domain elérhetőségét a domain.hu-n, de sok esetben a tárhelyszolgáltatóknak is van egy keresőjük, az én tárhelyszolgáltatómé például itt.
A megfelelő tárhelyszolgáltató kiválasztása is nagyon fontos, mert ők tárolják majd az oldalad adatait: képeket, szövegeket, pluginokat, tehát minden a bloggal kapcsolatos adatra ők vigyáznak. Keresd azokat a szolgáltatókat, akik megbízhatóak és jó ügyfélszolgálattal rendelkeznek.
Választáskor fontos szempont az ár, a rendelkezésre állás, a tárhely mérete és a bővíthetőség. A KeyHelp és a cPanel is egyszerűen kezelhető.
2. lépés: A WordPress telepítése
A WordPress telepítése egyszerű folyamat, de van olyan tárhelyszolgáltató, aki meg is csinálja neked. Amennyiben van rá lehetőséged, érdemes ezt a lehetőséget választani.
A weboldal biztonsága
A blogod biztonsága kulcsfontosságú. Használj erős jelszavakat, nem érdemes a pisti27 vagy cicus jelszavakkal próbálkozni, mert ezekkel olyan, mintha nyitva hagynád a bejárati ajtód, és kiírnád, hogy gyertek, törjetek be, és mindent vigyetek el, ha lehet. A hekkerektől nem megijedni kell, hanem okosan védekezni ellenük. Telepíts biztonsági bővítményeket is, mert azok is adnak valamennyi védelmet.
Válassz olyan tárhelyszolgáltatót, amelyik napi biztonsági mentéseket és SSL-tanúsítványt is kínál.
3. lépés: A SEO alapok lefektetése a blogoláshoz
A keresőoptimalizálás (SEO) segít, hogy az oldalad jobban látható legyen a keresőkben. Használj SEO bővítményeket, ilyen például a Yoast SEO, a Rank Math vagy All in One SEO Pack, mert ezek segítenek az oldalad optimalizálásában.
Fontos az is, hogy a tartalmad releváns és minőségi legyen, de ha blogolsz, akkor gondolom, ennek a fontosságát nem is kell külön hangsúlyozni. Ha jót és jól írsz, akkor szeretni fogja a Google az oldaladat.
4. lépés: A weboldal megtervezése
A jó weboldal felépítéséről már korábban írtam cikket, most inkább a blogolásnál fontos részekre térnék ki. Amikor blogot tervezel, először is sablont kell választanod, aztán ki kell találnod, hogy milyenek legyenek a különböző elemek, hogy nézzen ki a menü, valamint milyen legyen az egész oldal arculata.
A megfelelő sablon kiválasztása
Az első lépés a megfelelő sablon kiválasztása. A WordPress kínál számos ingyenes és fizetős sablont, amelyek különböző dizájn elemeket tartalmaznak.
Mindig válassz olyat, amely megfelel a tartalmad típusának és célközönséged igényeinek. A sablonokat könnyen testreszabhatod az Elementor vagy a blokkszerkesztő segítségével. Használhatsz előre elkészített elrendezéseket, hogy gyorsabban haladj a tervezésben.
A menü kialakítása
A menü meghatározza, hogy a felhasználók hogyan navigálnak az oldaladon. A fontos témaköreidnek érdemes 1-1 menüpontot adnod, hogy könnyebben elérjék az oldaladra látogatók.
Fontos, hogy a menü átlátható legyen, és az is, hogy logikusan építsd fel. Kialakíthatsz egyedi elemeket is az oldalon, hozzáadhatsz gombokat, képeket, listákat, táblázatokat, ábrákat is.
Az oldal vizuális megjelenése
A vizuális megjelenés kialakítása magában foglalja a betűtípusok és színek kiválasztását, amelyek tükrözik a blogod stílusát. Mindig figyelj arra, hogy a betűtípusnak könnyen olvashatónak is kell lennie, nem csak dizájnosnak. A Google Fonts felületén hatalmas betűtípus-választékot találsz. A színek kiválasztásánál figyelj arra, hogy harmonizálnak-e egymással, és arra is, hogy milyen érzelmeket közvetítenek.
3. lépés: A tartalomstratégia kialakítása és a blogbejegyzések megírása
Mielőtt blogolni kezdesz, érdemes eldöntened, kiknek írsz, vagyis hogy ki a célcsoportod. Hogy miért fontos ez? Mert az ő problémáikat és igényeiket kell hogy kiszolgálja a tartalmad, az ő nyelvükön kell írnod. Akkor fogják olvasni a blogodat, ha érdeklik őket a témák, amiket feldolgozol. Meg is kérdezheted a célcsoportod tagjait, hogy mi foglalkoztatja őket – ez ötleteket is adhat neked az íráshoz.
A blogbejegyzések szerkezete
A blogbejegyzések szövegei figyelemfelkeltő címsorokból, egy bevezető szakaszból, a törzsszövegből és a záró részből állnak.
A jó címsor azonnal felkelti az olvasó érdeklődését, és tovább olvasásra ösztönzi őt. Az első bekezdésben világosan mutasd be a bejegyzés fő témáját, majd rá is térhetsz a lényegre a törzsszövegben. A cím és az első bekezdés alapján dönti el az olvasók többsége, hogy görget-e tovább, ezért a blog írásakor ezekre helyezz nagy hangsúlyt.
A törzsszöveg legyen logikusan felépített és könnyen olvasható. Ehhez használj alcímeket, felsorolásokat és formázott szöveget, amiket rövid bekezdésekre tagolsz. Ne felejtsd el a call-to-action részeket se, amelyek az olvasót további lépésekre ösztönzik, például ajánlhatsz neki másik cikket, ha ezzel végzett.
Képek és videók használata
A vizuális elemek, mint például képek és a videók, fontos szerepet játszanak a blogbejegyzésekben, mert javítják az olvashatóságot azzal, hogy egy kicsit megtörik a szöveges tartalmat. Ha pedig nő a felhasználói élmény, akkor máskor is szívesen néznek vissza az oldaladra.
Használhatsz stock fotókat vagy készíthetsz egyedi képeket is, amik illenek a bejegyzésed témájához. Figyelj arra, hogy minden kép és videó legyen optimalizálva, hogy gyorsan betöltődjenek.
A videók különösen hatékonyak lehetnek, mert interaktívabbak és részletesebben bemutathatják a témát.
Megjelenés a közösségi médiában
A közösségi média használata segíthet növelni a blogod népszerűségét és forgalmát. Fontos, hogy aktív legyél a célcsoportod által leggyakrabban használt platformokon, mert így megismernek, és a követőiddel már meg is oszthatod a legújabb blogbejegyzéseidet.
Miután kitetted a blogbejegyzéseket közösségi média csatornáidra, ösztönözheted a követőidet a bejegyzéseid megosztására. Használj releváns hashtageket és ösztönözd kommentelésre az olvasóidat, hogy még több embert érhess el.
A következetes online jelenlét növeli a blogod ismertségét, és hűséges közösséget épít.
Blogbejegyzések SEO-ja
A keresőoptimalizálás (SEO) kulcsfontosságú a blogbejegyzések sikerességében. Célja, hogy a tartalmaid minél könnyebben megtalálhatóak legyenek a keresőben.
Ha céges blogod van, vagy pénzt keresel a blogolásból, fontos, hogy minél több emberhez juss el. Használj kulcsszókutatást a releváns kifejezések azonosításához, és használd ezeket a címsorokban, bejegyzés címében és meta leírásokban. A belső és a külső linkelés növeli az oldalad hitelességét.
A SEO optimalizált képek, az oldal minél gyorsabb betöltési ideje és a mobilra optimalizált dizájn mind része a hatékony SEO stratégiának.
A blog növekedése
Ahogy a blogod növekszik, számos lehetőség nyílik meg számodra. Affiliate marketing programok révén jutalékot szerezhetsz, ha a látogatók az ajánlott termékeket vásárolják meg. A Google AdSense és más hirdetési hálózatok segítségével hirdetéseket jeleníthetsz meg a blogodon, ezzel passzív jövedelmet generálva. Fizetett szponzorált posztok és különböző termékek értékelése is lehetnek bevételi források. Ha online kurzusokat csinálsz vagy e-könyveket értékesítesz, az is jövedelmet termelhet a blogod számára.
Analitika és a teljesítmény követése
A blog teljesítményének értékeléséhez nélkülözhetetlen az analitika használata. A Google Analytics segítségével figyelemmel kísérheted a látogatók számát, a legnépszerűbb bejegyzéseket, valamint a látogatók viselkedését a blogodon.
A Search Console segít a keresőoptimalizálásban. Érdemes rendszeresen elemezni, hogy mely tartalmak működnek a legjobban, és hol van szükség fejlesztésre.
A közösség ereje
Ha egy erős közösséget tudsz építeni a blogod köré, az nagyban hozzájárul a blog sikeréhez. Kommunikálj aktívan az olvasóiddal kommentekben és a közösségi média platformokon. Az elköteleződést növelheted rendszeres blogbejegyzések posztolásával és exkluzív tartalmak megosztásával. Bátorítsd az olvasóidat, hogy osszák meg a tartalmaidat, használj hírleveleket.
Ha segítségre van szükséged az induláshoz, vedd fel velem a kapcsolatot, és segítek.