Weboldal elemzés – Hogyan javítsd a honlapod teljesítményét?

weboldal elemzés

A weboldalad az online jelenléted középpontja, hiszen minden közösségi média felületről ide igyekszel irányítani az érdeklődőket. De vajon mennyire hatékony? Betöltődik elég gyorsan? Megtalálják a látogatók, amit keresnek? Ha nem vagy biztos benne, akkor itt az idő egy alapos weboldal elemzésre. Egy ilyen vizsgálat segít feltárni a gyengeségeket, optimalizálni a teljesítményt, és javítani a felhasználói élményt.

Miért fontos a weboldal elemzés?

A weblap elemzés elengedhetetlen, ha jól konvertáló és a keresőben is jól teljesítő honlapot szeretnél. Ennek híján nem tudod, mi működik jól, és mi az, amin javítani kellene.

Például ha egy webáruház betöltése több mint 3 másodperc, a látogatók jelentős része elhagyja az oldalt. Egy gyorsítótárazási megoldás és a képek optimalizálása drasztikusan javíthatja a sebességet.

Egy részletes elemzés a következőkben segít:

  • a SEO optimalizálásban – hogy a Google jobban rangsorolja az oldalad
  • a felhasználói élmény javításában – hogy a látogatók könnyebben megtalálják, amit keresnek
  • a konverzió növelésében – hogy több vásárlód vagy érdeklődőd legyen
benila weboldalkészítés banner

Mire terjed ki a honlap elemzése?

Egy alapos elemzés több területet érint. Lássuk, miket érdemes vizsgálni!

1. Technikai elemzés

A technikai hibák jelentősen befolyásolhatják a weboldalad teljesítményét. Fontos szempontok:

  • Betöltési sebesség – A Google PageSpeed Insights vagy a GTmetrix segítségével ellenőrizheted.
  • Mobilbarátság – A reszponzív design elengedhetetlen, mivel a látogatók többsége már csak mobilról nézi meg a honlapokat.
  • Biztonság (HTTPS) – Ha nincs SSL tanúsítványa az oldalnak, az rontja a hitelességedet.

2. Tartalmi weblap elemzés és linkprofil

A tartalom és a linkek ellenőrzése szintén fontos egy weboldal teljesítményének javításához. Miket nézünk ennek során?

  • Kulcsszavak használata – Jelen vannak a címekben, a meta leírásokban, illetve a tartalomban is megfelelő a kulcsszósűrűség?
  • Metaadatok – A cím (“title”) és a meta leírás legyen meg, legyen figyelemfelkeltő, és tartalmazza a kulcsszót.
  • Képek – Megfelelően vannak elnevezve, méretezve és tömörítve? Legyen a nevük leíró, ha kiemelt képek, akkor tartalmazzák a kulcsszót. Csak akkora képeket használj, amekkorákra valóban szükséged van, mert a túl nagy méretű képek csak lassítják az oldalt.
  • Belső linkek – A logikus linkstruktúra vezeti a keresőmotorokat, amikor azok bejárják a honlapodat.
  • Backlinkek – A minőségi, hiteles weboldalakról érkező linkek növelik az oldalad hitelességét.

3. A felhasználói élmény (UX) elemzése

Hiába jó egy weboldal technikailag, ha a látogatók nem töltenek rajta szívesen időt. Minél felhasználóbarátabb egy weboldal, annál tovább böngésznek rajta a látogatók, és annál nagyobb eséllyel fognak a végén vásárolni is.

Mit érdemes itt vizsgálni?

  • Navigáció – Az oldal menüszerkezete és linkjei legyenek logikusak. A látogatók könnyen megtalálják, amit keresnek.
  • Design és tipográfiaOlvasható betűtípusokat használj, legyen áttekinthető az elemek elrendezése.
  • CTA gombok – Egyértelmű és vonzó cselekvésre ösztönző gombokat használj.

4. Konverzió elemzés (CRO)

Ha van weboldalad, valószínűleg van valamilyen célod is vele: érdeklődőket gyűjteni, eladásokat növelni, kapcsolatfelvételt elősegíteni. Az elemzés kitérhet arra is, hogy:

  • Milyen hosszú ideig maradnak az emberek az oldalon?
  • Hol hagyja el a legtöbb látogató az oldalt?

Ha ezek megvannak, akkor máris tudod hogy hol érdemes beavatkozni.

Milyen eszközök segíthetnek a weboldal elemzés során?

A weboldal elemzéshez rengeteg ingyenes és fizetős eszköz áll rendelkezésre. Már az ingyenesekből is rengeteg információhoz juthatsz, a fizetős eszközök pedig értelemszerűen még egy kis pluszt is adnak, ezeket viszont általában inkább a SEO ügynökségek használják.

A teljesség igénye nélkül néhány eszköz, ami segíthet a weboldal elemzésben:

Mit kezdj a weblap elemzés eredményeivel?

Az elemzés után prioritásokat kell felállítani: nézd meg, mi a legfontosabb, és haladj az egyre kisebb problémát jelentő tételekig. Ha a weboldalad lassú, azon azonnal javíts. Ha a navigáció zavaros, egyszerűsítsd. Ha kevés a konverzió, vizsgáld meg az űrlapokat és CTA gombokat.

A weboldal elemzésre érdemes nem egyszeri feladatként tekinteni, hanem folyamatos munkaként. Ha szeretnéd, hogy az oldalad jobban teljesítsen, érdemes időt szánnod rá, és időről időre megvizsgálni a teljesítményét. Ha pedig nem tudod, hol kezdd, akkor nézd meg weboldal audit szolgáltatásomat!

Ha tetszett a cikk, oszd meg az ismerőseiddel is!

Hasonló cikkek

A 7 leggyakoribb hiba a weboldaltervezés során borító

Töltsd le, és tervezz profin!

Iratkozz fel a hírlevelemre, és ajándékba adom neked
A 7 leggyakoribb hiba, amit a weboldal tervezése során elkövethetsz e-bookomat.