Weboldal típusok – A te vállalkozásodhoz melyik illik?

weboldal típusok

Honlap készítés előtt fontos eldöntened, hogy milyen típusú weboldalra van szükséged. Nem mindegy ugyanis, hogy bemutatkozó oldalról, webshopról vagy épp értékesítési oldalról beszélünk – teljesen más célt szolgálnak, más funkciókkal, és természetesen más eredményeket is hoznak. Ebben a cikkben segítek eligazodni a különféle weboldal típusok között, hogy te is megtaláld a saját vállalkozásod számára legmegfelelőbbet.

Miért fontos ismerned a weboldal típusokat?

A weboldalad feladata az, hogy dolgozzon helyetted: információt adjon a szolgáltatásaidról vagy a termékeidről a látogatóidnak, bizalmat építsen, vagy akár eladjon. De ezt csak akkor tudja jól csinálni, ha a célnak megfelelően van felépítve. Egy egyoldalas honlap például lehet jó választás egy induló vállalkozás számára – de egy termékekkel teli webshophoz már kevés.

benila weboldalkészítés banner

Ha tudod, milyen weboldal típusok léteznek, könnyebben hozol jó döntést, és nem költesz feleslegesen egy olyan megoldásra, ami nem szolgálja a céljaidat.

A leggyakoribb weboldal típusok

1. Bemutatkozó weboldal

Ezen a kategórián belül megkülönböztethetjük az egyoldalas és a több oldalas bemutatkozó weboldalakat. Nézzük meg őket egy kicsit közelebbről:

Egyoldalas honlap, más néven „one-pager”

Ez az egyik legegyszerűbb típus, hiszen egyetlen görgethető oldalból áll. Ha van is menüje, a menüpontok akkor is azon az egy oldalon belül viszik a megfelelő részre az olvasókat. Ez ideális választás lehet akkor, ha egyetlen szolgáltatásod van, vagy ha épp most indultál, és még nincs nagyobb kereted egy komplex honlapra. Ezen a weboldaltípuson elfér minden fontos információ: ki vagy, mit kínálsz, és hogyan lehet veled kapcsolatba lépni.

Előnye, hogy gyorsan elkészül, és értelemszerűen ez a legolcsóbb weboldal típus, hiszen ezen van a legkevesebb tartalom.

Hátránya viszont, hogy mivel kevés rajta a tartalom, esélyed sincs a Google-ben rangsorolni vele.

Ha többet szeretnél tudni az egyoldalas weboldalakról, ebben a cikkben részletesebben írok róluk.

Több aloldalas céges weboldal

Ez már egy komolyabb weboldal, ahol külön aloldalon jelennek meg a szolgáltatások, a bemutatkozás, a blog, az árak, a kapcsolat stb. Ideális a legtöbb kis- és középvállalkozásnak, akik szeretnének hangsúlyt fektetni arra, hogyan jelennek meg az online térben.

Előnye, hogy mivel nagyobb, ezért több információt tudsz megosztani a látogatóiddal a vállalkozásodról, a termékeidről, a szolgáltatásaidról. Emiatt aztán több időt töltenek az oldaladon, és több lehetőséged van meggyőzni őket arról, hogy te vagy számukra a legjobb választás.

Egy ilyen típusú oldallal már lehet esélyed, hogy előre kerülj a Google-ben, ha kitartóan dolgozol rajta. Emellett akármeddig bővíthető, és a szakértői státuszodat is emeli egy jól felépített komplex honlap.

Szolgáltatóknak, vállalkozásoknak általában ez a legideálisabb választás.

3. Landing oldal (érkezési vagy értékesítési oldal)

A landing oldal egy értékesítési oldal, aminek egyetlen célja van, mégpedig az, hogy a látogatóból érdeklődő vagy vásárló legyen. Használhatod kampányokhoz, szolgáltatásindításhoz vagy egyedi ajánlat kommunikálásához.

Egy landing oldalnál különösen fontosak a landing oldalra szánt szövegek, mert azoknak kell végigvezetniük az olvasót, egészen a feliratkozásig, a kapcsolatfelvételig, az ajánlatkérésig vagy a vásárlásig – attól függően, hogy mi a célja az adott landing oldalnak.

A landing page-en ugyanis az adott kampányra kell szabni az üzenetet, és kiemelten fontosak a CTA-k, hiszen azok vezetnek a konverzióhoz.

4. Webshop (webáruház)

Online termékértékesítéshez elengedhetetlen ez a weboldal típus. Ma már nem csak boltoknak, de kézműveseknek, edzőknek is lehet webshopjuk, hiszen szolgáltatásokat is ilyen felületeken értékesítünk. Egy jól felépített webáruház folyamatos bevételt tud termelni akkor is, amikor te alszol.

A webshopok egyediségét a funkcióik adják, hiszen itt megjelennek a termékkategóriák, kosár, fizetési lehetőségek és a szállítás is.

Többféle motoron futhatnak: sokan használnak Unast, Shoprentert és más szolgáltatókat, de a legjobban testreszabható megoldást a WordPress webáruházak jelentik.

5. Portfólió oldal

Kreatív szakembereknek (pl. fotós, designer, illusztrátor) készülő weboldal, ahol a fő szerep a vizualitásé. A cél, hogy az érdeklődő gyorsan képet kapjon a stílusodról és a munkáid minőségéről. Emiatt itt kiemelten fontos a vizuális minőség és a letisztult felépítés.

Itt általában főszerepet kapnak a galériák, emellett fontos a bemutatkozás is, hogy a látogatók tudjanak hozzád kapcsolódni.

6. Blog oldal

A blog remek eszköz, ha a tudásodat vagy az élményeidet szeretnéd megosztani az olvasóiddal. Emellett közösséget is tudsz köré építeni, illetve a blogolás a SEO-nak is fontos része. Egy vállalkozásnál akkor hasznos a blog oldal létrehozása, ha van rajta rendszeresen frissülő tartalom, például tippek, cikkek, tanácsok.

Mivel folyamatosan kerülnek fel a blogba az új bejegyzések, ez több látogatót hoz, így egyre jobb lesz a Google-beli helyezés is. Emellett a blogolásnak fontos szerepe van a bizalomépítésben is, hiszen itt megmutathatod a tudásodat, ami meggyőzheti a potenciális ügyfeleidet.

A WordPress blogok készítéséről ebben a cikkben találsz segítséget.

7. Foglalásos weboldal

A weboldal típusok között a foglalási rendszert tartalmazó honlap tulajdonképpen egy bővített céges weboldal. Egyre többen szeretnének online időpontfoglalást biztosítani az ügyfeleiknek, hiszen egy ilyen rendszer rengeteg időt megspórol a szolgáltatóknak. Így a folyamatos időpont-egyeztetés helyett tudnak arra a feladatra koncentrálni, amiért vállalkozni kezdtek, és amiben a legjobbak.

  • Kinek érdemes ebben gondolkodniuk? Coachoknak, terapeutáknak, szépségiparban dolgozóknak
  • Elérhető funkciók: naptár, automatikus értesítések, fizetésintegráció

Hogyan válaszd ki a neked valót a különböző weboldal típusok közül?

Kezdő vállalkozóként nem mindig egyszerű meghatározni, milyen honlap lenne a legideálisabb választás. Sokat segít, ha döntés előtt végiggondolod a következőket:

  • Mi a célod a weboldallal?
  • Mit szeretnél, hogy a látogató csináljon?
  • Mekkora tartalommal számolsz?
  • Szeretnél később bővíteni a honlapot?

Tipikus hiba, amit sok vállalkozó elkövet, hogy másokat próbál utánozni, és nem a saját céljaihoz igazítja az oldalt. Te ne kövesd el ezt a hibát! Egy jó weboldal nem a trendeket követi, hanem téged és a vállalkozásodat szolgálja ki és mutatja be.

A fentiekben megismerhetted a leggyakoribb weboldal típusokat, és támpontot adtam ahhoz, is, hogy mi alapján válaszd ki, melyikre van szükséged.

Ha azonban bizonytalan vagy, és szeretnél velem egyeztetni a döntés előtt, vagy esetleg már választottál, de kivitelezőt keresel, írj nekem, és szívesen segítek.

Ha tetszett a cikk, oszd meg az ismerőseiddel is!

Hasonló cikkek

weboldal típusok

Weboldal típusok – A te vállalkozásodhoz melyik illik?

Honlap készítés előtt fontos eldöntened, hogy milyen típusú weboldalra van szükséged. Nem mindegy ugyanis, hogy bemutatkozó oldalról, webshopról vagy épp értékesítési oldalról beszélünk – teljesen más célt szolgálnak, más funkciókkal, és természetesen más eredményeket is hoznak. Ebben a cikkben segítek

Tovább olvasom »
Benila webdesign

Ne maradj le a legújabb inspiráló tartalmakról!

Iratkozz fel a hírlevelemre, hogy értesülj a legjobb ajánlataimról és a legfrissebb bejegyzésekről!