Többféle lehetőséged is van, ha webáruházat szeretnél létrehozni. Ha fontos számodra, hogy a webáruház a sajátod legyen, saját domainnel, saját tárhellyel, akkor a legjobb választás a WordPress webshop WooCommerce bővítménnyel. Ha ezt nem szempont, akkor választhatsz bérelhető webáruházat is, de ebben az esetben minden tekintetben kisebb lesz a mozgástered.
A WordPressben lehetőséged van arra, hogy testre szabd a webshopodat, és pontosan olyanra alakítsd ki, ami a legjobban megfelel a vállalkozásod igényeinek.
Ebben a WooCommerce nevű bővítmény lesz a segítségedre. Ennek a pluginnak könnyen kezelhető a felülete, és rengeteg funkciója van, emiatt ideális választás egy alap és bármilyen komplex webshop felépítéséhez.
Ha olyan megoldást keresel az online vállalkozásod számára, ami megbízható, könnyen alakítható és kezelhető, akkor a WordPress és a WooCommerce kombinációja szerintem a legjobb választás. Ebben a cikkben azt mutatom meg, mit tud egy WordPress webshop WooCommerce bővítménnyel.
A WordPress mint e-kereskedelmi platform
A WordPress egy ingyenes tartalomkezelő rendszer, amivel bármilyen weboldal felépíthető. Mivel könnyen kezelhető és rugalmas, nagyon egyszerű elsajátítani a használatát. Egy WordPress weboldalhoz bővítményekkel, más néven pluginokkal tudsz különböző funkciókat hozzáadni, ezek közül az egyik a WooCommerce, ami az online értékesítésért felelős.
A WooCommerce
A WooCommerce az egyik legnépszerűbb WordPress bővítmény, ha e-kereskedelemről van szó, ráadásul ingyenesen telepíthető. Csak menj az admin felületre, azon belül a Bővítményeken belül az Új hozzáadása lehetőségre. Ha itt beírod a WooCommerce-t, akkor már telepítheted is, majd a bekapcsolása után egyből hozzá is férsz a beállításaihoz.
A WooCommerce funkciói az igényeidtől függően számos ingyenes és fizetős bővítménnyel bővíthetőek. A pluginnal meg tudod valósítani az online fizetést, és a számlakiállítást is automatizálhatod, hogy ne kelljen egyesével létrehoznod azokat.
A webshop designja
Az e-kereskedelmi weboldalad megjelenése hatással van a konverzióra, vagyis befolyásolja az eladásaidat. Gondolj bele, hogy te milyen webshopokból vásárolsz szívesen – a szedett-vedett kialakítású és arculatú oldalakat messziről elkerülöd, ugye?
Ezért fontos, hogy a webshop elkészítése az arculattervezéssel kezdődjön. A színeket és a betűtípust úgy válaszd ki, hogy egységben legyenek az általad kínált termékekkel. Egy kempingezéshez szükséges termékeket kínáló webáruház például ne lila színeket használjon, mert inkább a zöldes-barnás árnyalatok illenek hozzá. A gyerekcuccokhoz pedig a fekete illik kevésbé, ott inkább vidám, harsány színekkel érdemes dolgozni.
A webshop felépítése kapcsán, hogy a termékek megfelelően legyen kategorizálva, legyen keresési funkció, és könnyen lehessen navigálni a menüben. Az egyedi dizájnelemek és a márka arculatát tükröző elemek segítik a vásárlók bizalmának növelését.
Fizetési megoldások
Egy webshop esetében a fizetést többféleképpen is meg lehet oldani:
- készpénzzel, amikor a vásárló átveszi a csomagját
- átutalással
- online fizetéssel
Ezek a lehetőségek működhetnek egymás mellett is a webáruházadban, vagyis megadhatod a lehetőséget a vásárlóidnak, hogy ők válasszák ki, ohygan szeretnének fizetni. Ha azonban valamelyik lehetőséget nem szívesen kínálod fel, akkor azt egyszerűen hagyd ki a lehetőségek közül.
Amit fontos tudnod, hogy az online banki fizetés esetében van a legnagyobb esélyed arra, hogy a megrendelők ne álljanak el a vásárlástól. Ekkor ugyanis hoznak egy döntést, majd fizetnek. Ha átutalással várod a termékek ellenértékét, akkor sokszor elfelejtik az emberek, vagy meggondolják magukat, mire eljutnak az utalásig, így várhatóan a profitod is kisebb lesz. A készpénzes fizetéskor szintén előfordulhat, hogy a megrendelő nem veszi át a terméket, mert rájön időközben, hogy még sincs szüksége rá, és mivel eddig nem került neki semmibe a rendelés, nem okoz neki gondot a visszaküldés.
Az online fizetésre sokféle megoldás létezik: Stripe, Barion, WooPayments stb. Azt, hogy neked melyik a legjobb megoldás, egyedileg kell felmérni.
Egy könnyen kezelhető és megbízható fizetési megoldás növeli az ügyfél-elégedettséget, hiszen mindannyian azt szeretjük, ha minél egyszerűbb a fizetési folyamat.
A tranzakció biztonsága és az SSL
A tranzakció biztonsága nagyon fontos minden webshop esetében. Az SSL (Secure Sockets Layer) tanúsítványok segítenek titkosítani az ügyfelek adatait, megakadályozva a lopást és a visszaéléseket.
Az SSL tanúsítvány megléte (ezt onnan látod, hogy https van a weboldal nevében) növeli az ügyfelek bizalmát. Az SSL elengedhetetlen a hitelkártya-adatok és egyéb személyes információk védelméhez.
Egy webáruház biztonsága érdekében elengedhetetlenek a rendszeres biztonsági frissítések és auditok, hogy megakadályozzuk a biztonsági rések kialakulását, és azonnal felfedezhető legyen az is, ha valami nem megfelelően működik.
A webshop kezelése és a tartalom menedzselése
Egy WordPress webshop akkor működik jól, ha hatékony a termékkezelés, hatékony a marketing, jól használod a SEO eszközöket, valamint precíz a rendeléskezelés és a vevőszolgálat.
Termékek hozzáadása és kezelése
A termékeket a WooCommerce Termékek menüpontjában hozhatod létre. Itt az új termék létrehozását választva elnevezheted a terméket, és már szerkesztheted is.
Itt fel tudsz tölteni részletes leírásokat, képeket és árazási információkat is. Használj kategóriákat, hogy könnyebb legyen keresni a termékek között. Ne felejtsd el a készletkezelést se: állítsd be a rendelkezésre álló mennyiségeket, és aktiváld a raktárkészletről szóló figyelmeztetéseket.
A termékek változatait is beállíthatod, például a színeket és a méreteket.
Marketing és SEO
A marketing és a keresőoptimalizálás abban segít, hogy több emberhez juss el a termékeiddel. A SEO pluginokkal, mint például a Yoast SEO vagy a Rank Math, megteheted az az alapbeállításokat, hogy jól jelenjenek meg a termékeid a keresőben.
Fontos a célzott kulcsszavak használata a termékoldalakon és a blogbejegyzésekben. Ehhez kulcsszókutatást érdemes csinálni, hogy tudd, mire célozz. A title és a meta leírás ne hiányozzon egyik oldalról se. Érdemes rendszeresen frissítened a tartalmaidat, hogy mindig friss információk és képek szerepeljenek a weboldaladon.
Ha összekapcsolod a webáruházadat a közösségi oldalaiddal, és rendszeresen megosztasz tartalmakat, várhatóan nőni fog a forgalom a webshopodban. Ebben segíthet még az e-mail marketing is: promóciókat, ajánlatokat és híreket tudsz küldeni a feliratkozóidnak.
A rendelések kezelése
A rendeléskezelés alapja a WooCommerce rendeléskezelője. Itt tudod megnézni a beérkező rendeléseket, és itt frissítheted azok állapotát. Az automatikus e-mail értesítések tájékoztatják a vásárlókat rendeléseik állapotáról.
Kiegészítő bővítmények és integrációk
A WooCommerce bővítmények és különböző marketing automatizálási eszközök használatával javíthatod webshopod funkcionalitását és hatékonyságát. Ezek az eszközök segíthetnek növelni az eladásokat és javítani a vásárlói élményt.
WooCommerce kiegészítő bővítmények
A WooCommerce-hez számos bővítmény készült, amikkel személyre szabhatod a webshopodat. Vannak köztük ingyenes és fizetős bővítmények is.
A teljesség igénye nélkül: vannak bővítmények az online fizetéshez, az automatikus számlázáshoz, a szállítási módok beállításához, popupok beállításához, kuponokhoz stb. Azt, hogy ezek közül melyikre van szükséged, az egyéni igényeid határozzák meg, de láthatod, hogy rengeteg extra funkciót adhatsz hozzá a webáruházadhoz.
Emellett integrálhatod a WordPress oldaladhoz a Search Console-t, a Google Analyticset és a Google Adset is, amik segítségével figyelemmel követheted a webshopod forgalmát, optimalizálhatod a webáruházad, illetve célzott kampányokat indíthatsz, így nőhet az oldal látogatottsága és forgalma.
E-mail marketing, hírlevelek
Az e-mail marketing elengedhetetlen, ha kapcsolatban akarsz maradni a vásárlóiddal. Ehhez szintén rengetegféle szoftvert használhatsz: Mailerlite, Mailchimp, Active Campaign stb., amik lehetővé teszik az automatizált hírlevelek küldését és kampányok létrehozását.
A WooCommerce könnyen integrálható ezekkel, így nyomon követheted az ügyfelek vásárlási szokásait, és személyre szabott ajánlatokat küldhetsz nekik. Ez növeli annak az esélyét, hogy visszatérő vásárlók legyenek.
Adatelemzés és növekedés
Ahhoz, hogy kihozd a maximumot a webáruházadból, rendszeresen elemezned kell a rendelkezésedre álló adatokat a felhasználói viselkedésről. Ez szükséges a marketingstratégia kialakításához.
A WooCommerce lehetőséget biztosít különféle jelentések és analitikák készítésére. Ezek a jelentések magukban foglalják az értékesítési adatok, a legjobban teljesítő termékek és a vásárlói szokások részletes elemzését. Az elemzések segítenek az azonosított piacrések és növekedési lehetőségek kihasználásában.
Ha a Google Analyticset is használod, még mélyebben tudod elemezni a weboldalad forgalmát és az oldal teljesítményét.
Ha WordPress alapon képzeled el a webáruházadat, és segítségre van szükséged a létrehozásához, nézd meg weboldalkészítés szolgáltatásomat.