Az egyoldalas weboldal előnyei és hátrányai

egyoldalas weboldal

Gyakran merül fel kérdésként, ha valaki bemutatkozó weboldalt szeretne, hogy egyoldalas legyen, vagy több aloldalból álljon. Nézzük, hogyan lehet használni az egyoldalas honlapokat!

Az egyoldalas honlap: olcsó, gyors, egyszerű

Az egyoldalas weboldal egyszerű és átlátható, gyorsabban elkészül, és természetesen olcsóbb is, mint a többoldalas honlap. Ha a portfóliódat, esetleg egyetlen terméket szeretnél bemutatni, vagy valamilyen eseményt promózni, akkor jó választás lehet. Az egyoldalas dizájn előnye, hogy nincs több aloldal, nincs bonyolult menü; a látogatóid mindent megtalálnak egy helyen.

Az egyoldalas weboldalak készítése gyorsabb és költséghatékonyabb, mint a hagyományos, többoldalas weboldalaké. Ez különösen előnyös lehet induló vállalkozások számára, akik szeretnék bemutatni a szolgáltatásaikat vagy a termékeiket, de nem áll rendelkezésükre elég pénz egy többoldalas weboldal elkészítésére.


A fentiek alapján logikusan következik, hogy az egyoldalas weboldal egy főnyeremény – vagy mégsem? Nézzük meg egy kicsit részletesebben, hogy hogyan és milyen esetekben tudod jól használni ezt a típusú weboldalt.

 

Miért jó az egyoldalas weboldal?


Az egyoldalas weblapok egyik legnagyobb előnye az egyszerűségük. Ezeken a weboldalakon könnyű navigálni, mivel a tartalom egyetlen oldalon van elrendezve. Nehézség viszont, hogy erre az egy oldalra minden információt be kell tudnod zsúfolni.


Ha nem szeretnél sok szöveget írni, akkor kényelmes választásnak tűnhet, de érdemes végiggondolni, hogy mi a weboldal célja: az, hogy neked könnyű legyen elkészítened, vagy az, hogy a látogatókat elegendő információval lássa el. Persze létezik az a szöveghosszúság, ami már kielégítő lehet a látogatók számára, de ha komplex szolgáltatást nyújtasz, akkor érdemes megfontolnod egy többoldalas honlap elkészítését.


A design tervezésekor itt is fontos figyelembe venni a színek, a képek, a grafikák és a szövegek elrendezését és harmóniáját. A jól megtervezett honlapon szívesen tölt időt a látogató, mert könnyen megtalálja rajta a keresett információkat.


Az egyoldalas weboldalak esetében különösen fontos, hogy reszponzív designnal rendelkezzenek. Ez azt jelenti, hogy a weboldal minden eszközön, tehát asztali gépen, laptopon, tableten és mobilon is megfelelően jelenik meg. A szövegek kisebb képernyőkön is jól olvashatóak kell hogy legyenek, és minden fontos információnak megfelelően kell megjelennie.

 

Az egyoldalas weboldal hátrányai – SEO szempontok


Az ilyen típusú oldalak egyértelmű és legnagyobb hátránya, hogy nem tudjuk őket keresőoptimalizálni. Nyilván érdemes kiválasztani egy kulcsszót, amire fókuszálunk, és megfelelően megcsinálni a tartalmi és a technikai SEO-t, de alig van esélye egy ilyen oldalnak a találati listán jó helyre kerülni.


A SEO-ban minden aloldalt egy adott kulcsszóra optimalizálunk, és minél több kulcsszót lefed a weboldalad, annál jobb. Az egyoldalas honlap esetében azonban nincs lehetőség sok kulcsszóra építkezni, így ezek az oldalak mindig hátrébb lesznek a találati listán, mint a komplex honlapok.


Természetesen érdemes kiválasztani egy kulcsszót, amire az oldalt felépítjük, de ettől azért ne várjunk csodát.


Hátrány lehet még az is, hogy ha túl sok információt akarsz belezsúfolni egyetlen oldalba, akkor az olvasó valahol az eleje-közepe táján elunja a görgetést, és kilép anélkül, hogy megtette volna azt, amire rá akartad vezetni.

 

A landing oldalak helye a marketingstratégiában


A landing oldalakat kifejezetten egy adott kampányra hozzuk létre. Ezek elkészülhetnek önálló weboldalként, de egy komplex weboldal marketingfolyamatainak a támogatására is. Ezek az oldalak koncentráltan tartalmazzák az információkat, hogy a lehető legnagyobb konverziót érhesd el velük.


Itt egyetlen oldalad van arra, hogy meggyőzd a látogatóidat arról, hogy vásárolják meg a termékedet/szolgáltatásodat. A szövegnek tehát tartalmaznia kell a bemutatkozásodat, amivel bizalmat építesz, a terméket/szolgáltatást, amit el akarsz adni, és természetesen CTA-t, amivel regisztrációra, letöltésre, vásárlásra ösztönzöd a látogatóidat. Hasznos, ha valamilyen elérhetőséget is megadsz az oldalon, hogy ha valakinek kérdése van, akkor tudjon tőled kérdezni.


Technikai megoldások a marketing támogatására


Az egyoldalas weboldalaknál is érdemes már az elején meghatározni a célt, ennek megfelelően pedig fontos lehet az e-mail-címek gyűjtése, a kapcsolatfelvételi űrlapok beillesztése, a térképek vagy a videók beépítése is, hogy növeljük a weboldal használhatóságát és teljesítményét.

 

Mikor érdemes egyoldalas weboldalban gondolkodnod?


Őszintén azt gondolom, hogy kizárólag akkor, ha anyagi okok miatt nem engedheted meg magadnak a többoldalas weboldalt. Ha pedig ezzel indulsz, akkor a későbbiekben, amikor már belefér a büdzsébe, érdemes kibővíteni néhány aloldallal a honlapot, hogy több információt adhass a vállalkozásodról és a szolgáltatásodról. Ezzel tudod építeni a bizalmat, ami pedig növeli az eladást.


Egyoldalas vagy többoldalas weblapra van szükséged? Rendeld meg weboldalkészítés szolgáltatásomat!

Ha tetszett a cikk, oszd meg az ismerőseiddel is!

Hasonló cikkek

korrektúra árak

Korrektúra árak és szolgáltatások

1. Mire jó a korrektúra? A korrektúra az a folyamat, amikor valaki átnézi a szövegeket, hogy kijavítsa az esetleges helyesírási, nyelvtani és stilisztikai hibákat. Ez különösen fontos akkor, ha egy vállalkozás próbálja elérni a potenciális ügyfeleit. Gondolj csak egy weboldalra,

Tovább olvasom »